Top Modification Pulsar Rs200 and Ns200 (26 Photo)

Assalamualaikum

Kretiviti dalam dunia modifikasi berpisah tiada. Saya nak list down, modifikasi terbaik untuk Modenas Pulsar Rs200 dan Ns200 untuk tantapan dan inspirasi anda. Jom ikuti entri ini....


5. Full Fairing Ns200



Full fairing Ns200 sumber daripada google image. Masih ramai lagi yang belum mencuba modifikasi Ns200 kepada versi Sportbike full fairing. kalau kita perhatikan bahagian seat dan hand grip belakang masih mengekalkan Ns200 yang asal.


Kemasan fairing yang sangat menarik. Masih tak pasti adakah ianya kacukan dari moto lain atau pun dibuat custom sendiri. Andai RS200 tail lamp design sama seperti Ns200, pasti menarik. Tak perlu susah-susah nak kasi sunat.... 




4. Rs200 street fighter



Modifikasi dari Sportbike kepada Street Fighter oleh Channel Youtube The Hassan Roadsters . Perubahan yang ketara pada bahagian head lamp yang di-custom design secara menegak untuk high beam dan normal head light.


Handle bar juga diubah kepada jenis 'tracker' sesuai dengan style street figher. Bahagian lain tiada banyak perubahan ketara. Bagi saya ianya cukup kreatif dan tidak perlu modal yang agak besar.



Credit to The Hassan Roadsters


3. Ns200 scrambler

Modifikasi untuk rider offroad menukar Ns200 street fighter kepada scrambler hard-core. Sumber dari sini .


Penggunaan Tayar Off-road depan dan belakang serta menukar mudguard menampakkan ciri-ciri utama scrambler. Dengan tambahan head lamp bulat LED memberikan suntikkan Classic pada jentera ini.



Bahagian seat telah ditukar gaya classic berserta LED strip untuk Tail light. Dari segi keseluruhan boleh dikatakan jentera ini menggayakan style Cafe Racer versi scrambler.


2. Ns200 jelmaan Kawasaki Z1000


Dibuat dari bengkel Vietnam, jentera Pulsar Ns200 telah mengalami perubahan yang sangat ketara berinspirasikan Kawasaki Z1000. Modifikasi ini mengubah hampir 80% dari rupa asal Pulsar Ns200.

Kawasaki Z1000

Dari pandangan sisi, bahagian seat telah diubah suai seakan-akan design Z1000 original. Bahagian air scope sisi ada sedikit perubahan untuk menyamai design original.



Paling menarik adalah design headlamp yang sangat hampir dengan z1000 yang original. Sekilas pandang pasti menyangka ini jentera Kawasaki Z1000



Tidak kurang juga design bahagian belakang dengan penggunaan tail lamp z1000 asal. Tambahan pula, jentera ini bukan hanya ubah suai rupa paras tetapi telah dinaik taraf engine kepada 350cc. So... bukan sekadar hensem tapi diatas highway juga memang power....



1. Rs200 jelmaan Kawasaki H2R


Dibuat oleh Bengkel LeeAT motor , jentera ini adalah jelmaan Kawasaki H2 atau H2R yang merupakan jentera Superbike ber-engine super charged seperti gambar dibawah :


Dari pandangan sisi, mereka cuba untuk membuat replika steel framing berwarna hijau seperti H2 original diikuti dengan pemasangan USD fork hadapan dan Handle clip-on. Fairing dari bahagian atas hingga ke tengah juga cuba dimiripkan dengan design H2.



Dari pandangan hadapan pula, penggunaan single projector headlamp berserta design winglet hampir kepada design original Kawasaki H2. Ini adalah antara modifikasi Pulsar RS200 yang terbaik sehingga mengubah 45% daripada rupa asal jentera ini.


Ulasan

Artikel Lain