Resepi Yamaha 135LC to beat Y15ZR

Assalamualaikum

Setelah setahun meninggalkan dunia modifikasi, harini terpaksa kembali semula.. huhuhu.. taknak pun actually tapi disebabkan block standard 54mm calar bila bukak di kedai... Tauke kedai cakap kalau block standard ori mahal so dia recomendkan 57mm (block saiz FZ)..




 See... calar di dinding block.. dua2 belah sebenarnya kiri dan kanan... huh.. ingatkan nak main standard tapi laju.. so.. terpaksa lah beralih untuk pertama kalinya kepada 150cc (sebelum ney 180cc).. nak cari recepi.. small but powerfull




Come to daddy baby.. hahaha.. Brand Local dan murah.. RM 180 ja.. tapi saya bukan pakai selalu pun motor ney.. time cuti balik kampung ja pakai motor..

Carburator Uma Racing 28mm (carb lama pakai time modi 180cc)... Yeah.. this thing like the heart of my bike, Blue Spirit... hehehe.. daya pecutan dia memang power... memang feeling la pakai ney disamping bunyik dia... perrghhh.. time gear 4 60 kmh pastu pulas throttle memang baik la.. rse mcm ade boost lain macam.. beza dengan carb std Mikuni vm22..




 Ney motor tauke.. Y15ZR.. dia tngah buat demo untuk recepi modifikasi Y15ZR pula... so banyak part dia dh tukar seperti Block 63.5mm, Injection 10mm, APITECH ECU.. lain2 saya tak tahu sebab dia tak beritahu.. basicly tuje la recepi dia.. Camshaft std Y15ZR dia bagi saya... Uuuu.. terasa bertuah pulak dapat.. Ori motor kowt..

Jadi motor saya sekarang seperti ade sedikit soul of Y15ZR.. hehehew..



 Huh.. lama betul tunggu dia di-operate.. tapi Alhamdulillah 4 jam siap semua.. recepi yang saya pakai saya share sini la.. mungkin rider2 boleh try juga :-

1) Block 57mm
2) Camshaft Y15ZR
3) Carburetor 28mm Uma Racing
4) Street Performance Exhaust System
5) Sprocket 15-39
6) CDI standard v1 (max 9500 rpm)

Sprocket masih standard.. hehehe.. saja nak try dulu pickup dan power out engine.. Alhamdulillah 1st run tadi dapat topspeed 123 kmh gps pada 9500rpm.. Ride secara tegak.. memang tak laju sebab sekat pada cutoff 9500 rpm engine.. disinilah sprocket ratio memainkan peranan..

Kepada rider-rider diluar sana yang nak try sprocket ratio.. pastikan dulu motor anda mampu untuk running maximum potential dia.. contohnya seperti sprocket 15-39 max speed dia 123 kmh gps / 133 kmh meter motor v2.. Tak tak capai max speed ney.. better tak payah tukar la bro.. hehehe...  better main CDI dan Sprocket ringan.. Sprocket ratio ngamkan dengan CDI racing (nilai max output rpm)..

 cukup sampai disini... hehehe
esok-esok kalau tukar sprocket lain nanti saya cerita result topspeed dia..

Old times record  180cc + sprocket 15-35 :- 141 kmh gps (topspeed)

New record 150cc + sprocket 15-39 :- 123 kmh gps (topspeed)

harap2 lepas ney Yamaha 135LC v1 modified dapat kalahkan Y15ZR standard cukup ler~ hahaha.. dengar cite topspeed 138 kmh meter.. gps saya xtahu.. kalau salah sila bagitaw ye..

Dah 3 tahun saya bikin motor disini.. :) area Sekinchan, Selangor

sekian.. sebarang perkongsian boleh comment dibawah.. :)

Untuk pertanyaan boleh refer pada Segmen Q&A berkenaan Yamaha 135LC

Untuk move on daripada motorsikal kapcai kepada streetbike boleh refer pada Top 3 Motorsikal StreetBike Bajet

Ulasan

  1. baper harga meter gps tu ?
    then baper anggaran cost abis tuk modify nie?

    BalasPadam
    Balasan
    1. gps meter? tu pakai apps pada android.. bley download pada apps store.. yg modified kali ney brand sakai.. bagi aq xpe sbb aq pkai kete.. klu daily ride better pakai brand elok mcm uma racing, cms or X1R ke.. Block X1R siap pasanng RM 400+ (sekali coolant n minyak hitam) + Carb Uma racing 28mm RM 350 siap pasang dan setting + RM150 highcam + RM200 exhaust xde brand siap pasang + Sprocket RM35.. dekat RM 1000 jugak la actually klu sesedap modified..

      Padam
    2. bro Zakwan x1r block standart berapa mm.... lc 54mm ker sama mcam x1r???

      Padam
    3. Yamaha X1R memang 135cc je sme mcm Lc kita... so.. block sme 54mm...

      Padam
    4. Salam bro tnye skit carb uma dgn NSR mne lagi padu?

      Padam
  2. assalam. boss. moto saya lcv1 pakai blok fz sporket 15-35. carb standard. tapi tak capai top speed. hanya mampu cecah 130 meter. jadi apa perlu udibuat untuk mendapat kepuasan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.. sprocket berat sngt.. try 15-37.. lepas tu klu ade modal bnyk up carburator 26mm ke 28mm ke.. klu dh up carb bru bley pakai 15-35..

      Padam
    2. boss syorkan carb jenama apa?cdi kena kacau tk?

      Padam
    3. bro , klu motor fully standard , untuk mndpt kepuasan , men sprocket ratio bp eh ? at least dpt 135 / 140 meter ? then klu pkai ekzos cutting stndrd (like apido) utk blok stndard (fully standard) ad kesan2 yg buruk tak trhdp motor ?

      Padam
    4. carb jenama Uma racing memang sedap.. disyorkan.. cdi nak tukar tu terpulang lah.. aq xmnen cdi lagi stkt ney.. hehehe

      Padam
    5. motor std memang susah la nk 140 meter... klu men cdi boleh.. klu stakat sprcoket turun buki bru dpt.. klu men cdi, xyah tukar sprocket dlu.. exhaust tu xpasti la kesan buruk dia apa pada moto std.. tpi dia boleh bagi extra power pada engine.. tpi sikit jela..

      Padam
    6. 130 sebab cut off dari CDI lama , kena tukar CDI racing

      Padam
  3. utk recommend bro , sprocket ap sy harus pkai ? sbb skng msih gne sprocket stndrd . niat nk tuka sprocket bru . trget nk pkai sprocket tuju kpde long distance (topspeed) ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. klu sis punye motor engine std better tukar sikit ja contoh tukar ke 15-38 pun dh okey... inshaAllh highway 120 constant.. tpi tngok jugak rintangan angin mcm mne..

      Padam
  4. klu sis punye motor engine std better tukar sikit ja contoh tukar ke 15-38 pun dh okey... inshaAllh highway 120 constant.. tpi tngok jugak rintangan angin mcm mne..

    BalasPadam
  5. Sy pkai v2. Carb rxz set pm n mj,blok ikk 62mm high cam cms,spring valve cms, ekzos stndard modified, spoket rkm 15-34.. Convoi mmg bez. Sentiasa di depan dan semakin ke hadapan.. Hehe.. Pantang jnpa 2stoke msty bakat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. perrgghh baik bro punye spec... sme la kite.. pantang jumpe 2 stroke mesti nk ajak main.. hehehe

      Padam
    2. 62 m.mate brapa cc blh naik boss ku

      Padam
    3. Top speed berape bro? Lebih kurang motor saya je tapi topspeed sy 135kmj je..

      Padam
  6. Sye punyer,high cam ikk, block 62mm, Cdi standard,spoket 15-35,carb standrad open box mj&pj ubah skit,ekzos standard,tpi asal meter cam 180(ke meter ringan)jejak bwh sngt ketuk lepas batang last meter,nk maen ngn 2stroke jauh skli law ngn lc2 laen leyh ar duduk depan..? cmne nk saingan hebat mesin 2stroke.. Perlu sye tukar gear box ngn cranksyaff fz150i/y15zr utk rse nikmat ngn 2stroke RR & RXZ..law meter super 660cc test meter 130 jew.. Ade leyh bantu upgrade kew ape..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeah.. 130 kmh meter motor 660cc tu betul.. meter lc v1 memang ringan mcm cilake.. hahaha.. sbb tu ramai rider v1 bangga motor laju padahal meter ringan.. okey.. klu nk power lagi tukar carb saiz besar la 28mm ke 30mm ke.. klu ade bajet besar lagi main racing head block.. gearbox xtambah power pun cumanya klu gearbox 6speed ke dpt bnyk gear la.. pickup laju kalau betul pandai main transmission gear.. yg crankshaft tu klu tukar xde jadi power pun cumanya lagi bagus tukar sebab nk sesuaikan power dari piston besar.. so block xmudah rosak a.k.a calar sbb piston makan block..

      Padam
    2. Btol try men carb uma 28/ nsr/tzm..

      Padam
    3. Boleh jugak potong head, n polish rumah engine. Bagi mesin ringan siket. Tuka ke magnet racing. Cdi racing yg support max 13000 rpm. Tp make sure gune rod n piston high performance kalau x boleh mendapat jugak nt.

      Padam
  7. salam boss. jenama block apa okay untuk saiz 62? x1r or uma? atau boss ada syorkan yang lain

    BalasPadam
    Balasan
    1. jenama terbaik yang aq tahu ialah UMA RACING.. klu xde bajet pakai X1R pun okey..

      Padam
  8. Kalau moto standard...nk cpai topspeed ..pkai cdi ap ye...

    BalasPadam
  9. boss kalau pakai blok saiz 65 just pluck n play atau kena kacau bahagian lain cth head kena tukar tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. block 65mm klu pkai head std kureng power la.. tpi carb wajib tukar.. block dh besar sngt carb std xsupport.. sepu nanti..

      Padam
    2. Betol bro. Mau2 dpt cab tzm ori mmg mengiurkan. Head kne kasi potong n modify

      Padam
  10. bro nak tanya nii... aq lc v1 user yg warna putih... moto aq selalu macam tersengut-sengut bila aq hi rev gear 2-3 lepastu selalu mati kalau kat trafic light... enjin pun x sampai 3 km slow ride dah panas bila panas je konfem berdecit bunyi enjin... kenapa jadi macam tu ea??

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba tengok api coil besar coil kecik, plug, kalau enjin panas tengok coolent, waterpump.

      Padam
    2. Yup.. betul tu.. check coolant..

      Padam
  11. okey.. firstly saya nk tahu awak ade ubah pape x pade motor? sbb klu tersengut-sengut tu dan titibe mati kt traffic ligth tu sbb setting carb xbetul.. (saya xtw setting).. kne setting balik carburator dia.. klu yg cepat panas tu cuba check liquid coolant dia.. kering atau tidak.. check kt tong coolant tu dan check kt coolant radiator.. klu engine panas tpi radiator xpanas maknanya saluran coolant sumbat.. klu tong coolant tu kosong, maknanya ade kebocoran saluran coolant sbb sepatutnya coolant xleh kering mcm tu.. biasenye dia sikit2 ja kurang walaupun lama pakai motor..

    BalasPadam
  12. kalau blok fz pakai carb tzm sesuai x? dan bole tau mj/pj..tq😁

    BalasPadam
    Balasan
    1. sesuai.. cuma saya xreti setting carb.. saiz tu dh ngam la~

      Padam
  13. Salam bro.. Nk tnye sikit psal sprocket ratio ni. 2 minggu yg lepas sye bru je tkar 15-37. Top speed dpt 120kmj(gps) tunduk abis. Lc sye dh modi sikit. Spring clutch yoshimura, spark plug ngk G power, exhaust leo vince gp corsa. Sye rsa mcm tak puas hati psal top speed die sbab dpt 120kmh je. Sye nak target utk dpt 125kmj pun dah cukup la. Perlu ke sye up sikit saiz sprocket tu ke saiz 15-38? Berat sye lebih kurang 56+.. Harap dpt penjelasan bro. Tq :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam... maaf sbb buzy exam n raya... Hmm... tu Lc v1 ke v2? klu v1, 15-37 boleh pegi lagi tu smpai 130+ kmh.... sbb baru ney aq test block 57mm ngn sprocket 15-39 (std) boleh dpt 123 kmh gps max 9500 rpm... means klu v1 boleh pegi lagi tu... klu v2 lain sbb cdi std cut 8500rpm... yup meme sekat kt 120+ kmh je.. boley try 15-38 klu v1.. klu v2, try 15-36

      Padam
  14. salam bos...sy guna lc v3 standard,tak usik apa² lagi...kalau sy nk buat standard modi,apa resepi terbaik tanpa usik block? sy plan nk tukar cdi v1,sprocket 15-37(berat badan sy 44kg jer)..balik dr kmpg ari tu,try follow mmbr,meter v3 sy smpai stakat 140 jer,xlebih dr tu..so mcm mana nk bg lebih? sekat kat 140 tu sbb cut off dah limit ke atau sprocket standard (39)?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam... 140 je? orang lain menangis nk dpt 140 tw x.. dh kire laju la tu untuk std... memang susah klu std nk lebih 140 sbb xcukup power... klu tukar cdi v1 ngn sprocket 15-37 boleh je nak try... tpi test gn gps jugak la ye.. sbb meter motor ade ralat sikit..

      Padam
    2. boss saya pakai lc v3 fully standard , atas highway tunduk habis tak fly dapat top 140 ( taktahu lah meter ringan ke apa ) kalau saya plug n play blok saiz 62 je tak main lain agak agak okay tak boss ? suggest sikit boss

      Padam
    3. Sallam boskur untuk meter V3 standard mmng boleh dpt 140kmh kalau tunduk, kalau gps dlm 120kmh,ralat nak dekat 20kmh

      Padam
  15. Salam, sy guna lc baru signal terkeluar tak modi lagi standard habis cuma tukar side mirror je , bangi ke melaka , meter 13* kmh badan still tegak sprocket 15-39, mmg tak menyesal beli, jumpa pulak 125z baru standard dri awal sampai habis main ekor je hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha, aku men ekor bila jumpa 125 yang modi sikit benda. Memang jahanom. Tapi tu dulu time aku langsung x tau pasal modi moto ni. Skang ni len cita ar, haha

      Padam
  16. Salam bro , saya pakai lc v1 block fz ori carb nsr . Setting pilot dan mainjet kasi ngam untuk nsr berape ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.. maaf lambat reply sebab pegi belajar pondok.. Maaf juga sebab xreti setting carb

      Padam
  17. saya semua standard lc v 2 time kat highway bole dpt top speed 140 klu turun bukit sikit dpt 150,timing bukak habis.spoket stended,mcm mne nk ,up lagi top speed.pick up melambung lepas bukak timing.carb stended.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hmmm... pelik? apa maksud timing bukak habis? setting carb ke? btw ade pakai cdi racing ke sbb mcm pelik dpt 140. biasa cut off pada 120+

      Padam
  18. Salam. Ni saya ade LC v1 yang masih std. Baru tuka ekzos hari tu so sekarang top speed GPS 110/ meter digital 112kmh. Jadi saya planning nak guna CDI UMA sama carb 28 UMA. Kalau saya nak guna blok UMA 62, sesuai ke karb tu? Atau carb 28 blok 60? Atau carb 30 blok 62. Sekarang ni saya memang bangga sikit sebab ada peningkatan kat LC ni walaupun std lagi. Berat badan saya 83++. Tolong berikan sikit pandangan tentang carb dan blok tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. block 62 dgn 28 dah nice dah... tpi klu nak 30mm pun okey je. power padu la cuma makin parok minyak. nak long distance memang kena berhenti isi minyak selalu dan takleh full throttle memanjang (takot habis minyak)

      Padam
    2. Blok 63mm ceramic carb tzm ori

      Padam
  19. Assalam, bole tau mana nak dapat corong carb mcm tu..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. entahla.. pomen bagi mcm tu.. tpi corong tu penyebab bunyi padu weh... bila pulas throttle, bunyi dia mcm ade boost dan motor pun pegi laju. klu pulas sikit2 nak tenang2 je...

      Padam
  20. Assalammualaikum bro. nak tanya kalau masuk block 62mm atau 63mm adakah masih boleh support dengan carb stendet? lcv1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh support tpi nanti dia xpegi jauh la sbb pickup slow. klu salah setting dia mcm batuk2 sikit. hahaha.. mcm sedu sedu gitu la. better amik carb 28mm keatas.

      Padam
  21. assalam,saya nk tnya ,,saya pkai moto y15zr..tpi sya rasa masih x brpa lju blh dpt 138 ja ats highway..moto pun tgh standart lg..berat sya pun dkt2 82kg..sedih huhu.. skrng ni sya nk thu la bnda ap yg ptut saya adjust spocket atau cdi..sya klau blh nk rsa blh pgi dlm 162-180 kecuali block sbb sya x nk usik lg..hrap2 bg jln pyelesaian dkt mto sya ni..tima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nk harapkan ecu dan adjust sprocket mmg x kan dapat 162 on the road. Sprocket turun 1 mata belakang dan set ecu pun buleh cucuk angin motor lain ja. Mungkin ada penambahan 5-10 kmj. Kalau x nak usik Block atau head, tukar cam cmst2, pipe uma racing, dan ecu. Buleh la laju lagi

      Padam
  22. salam bang. saya pakai lc 5speed. fully standart. boleh rekemen tak nak pakai cdi jenis apa? ekzos jenis apa? cj ipoh okay tak? ke ada cadangan lain? sekadar nak capai topspeed yg sedap. terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakai cdi brt dual band. Sprocket biar je. cj ipoh pun okey je bunyik pun padu

      Padam
  23. salam bro zakwan. saya guna lc v2 spec Block ikk 62,carb uma28,racing gear aspada 1,2,4(20t),spocket 15,35,ekzo custom,cdi hyperband brt,uma high cam tapi top speed 130 jer.masa top speed enjin mengerang habis.dah try tukar spocket 15,34 tapi top speed drop 120 jer...kalau ikut spec mcm ni motor lain dah boleh outmeter dah.tapi motor saya dah buat mcm mcm still same ja..ada pomen cadangkan bypass angin carb pun sama top speed 130,lagi satu sebelum try guna cam fz danhigh cam uma pun sama juga top speed 130 ja.harap bro boleh beri tip apa yg boleh membantu masalah saya.terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. tukar head bro, spec 62 sesuai ngan head saiz 19/22..lepas tu buat porting sekali..konfem outmeter sbb spec ni lebih kurang aku aje

      Padam
    2. Pastikan clutch tu dalam keadaan baik. Boleh tanya pomen atau google je mcm mana nk tahu clutch masih dalam keadaan baik atau sebaliknya

      Padam
  24. assalam bos sye guna lc v3 moto std just tukar cdi max rpm 14k sproket 15-36 tpy topspeed dpt 120 km/j je boleh bgy cdgn utk sproket.... berat sye 80kg... tolong bgy pendapat.. thanks...

    BalasPadam
  25. salam boss moto legend 115 std bukn injection nk modi cmne yer? meter 100 je. sy sprocket 15-35 pkai, aslnye 15-37. coil api uma racing, cdi std. tlg cdg modi cmne ok

    BalasPadam
  26. assalamualaikum bro .saya pkai lc v1 clutch.saya nk tanya nie moto saya rasanye meter ringan.sebab baru tukar block 62 dh boleh pegi 170 mcam tu . . klau nak setting meter bagi berat skit boleh x ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. meter xleh setting.. memang kne pakai meter digital uma racing bru tepat.

      Padam
  27. dan bole x kongsi skit resepi ap yng sesuai untuk blok 62

    BalasPadam
  28. beli kat mna mudguard depan tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli online pun boleh. klu kt kedai baru RM 15 klu tak silap

      Padam
  29. Assalamualaikum bro,sky aku pkai lc135 v5 yg bru lampu signal terkuar. Moto standard x usik pape lg. Bw bdn tegak cuma DPT 120(mendatar)130(menunduk) je. Klu turun bukit menunduk bru DPT 140.
    Sky nk minx tips cmner nk bg moto aku bole g dlm 160-170(mendatar sambil tunduk) ye? Ape yg perlu d modified?
    Cdg nye nk tukar
    - cdi racing (minx rekemen otai)
    - ECU (perlu ke?)
    - block una racing 65/66mm
    - head racing
    - camshaft (minx cdgnkn)
    - carberator Y15zr(150)/fz(150): minx rekemen otai.
    - spoket (cadangan)
    * minx cdgn jika de pape yg perlu d tmbh lg.

    Klu tukar smua ni bole ke dpt kelajuan spt yg d inginkn?

    Minx pndpt bro....

    BalasPadam
    Balasan
    1. x silap sye lc mne ade ecu

      Padam
    2. lc v5 bkn pkai carb ke

      Padam
    3. Lc v5 pakai carb dan cdi tk pakai injector dan ecu mcm y15

      Padam
  30. Blok fz
    Carb rxz
    Cam cms
    Spring valve cms
    Head porting specc 57
    Ekzos std korek 24mm depan tabunhg 26mm
    Cdi brt ori indon
    Hyperclutch uma
    Spocket 15 35

    BalasPadam
  31. Blok 63 mm mmate
    Head std porting
    Valv spring cms
    Cam cms t2
    Ekzos shm cutting std 32mm
    Carb nsr
    Brt dualband ori indon
    Sys clutch 6 spring
    Spocket 14 34 (5s)


    BalasPadam
  32. blok 62 tu ngam eh bro dgn spec standard? sbb ada member nak letgo blok 62 tapi moto sy std lagi. and kalau nak pakai blok 62 tu modi simple apa lagi kena buat supaya berbaloi blok tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berbaloi kalau hang main skli dgn carburator,exhaust dan sprocket berat...

      Padam
    2. Klau nak guna hari2 bt spec fz je..blok besar minyak pun besar

      Padam
  33. Salam...tumpang tanya berapa saiz mainjet dan pilotjet nak pakai pada carb uma 28mm untuk motor lc135 v3 standard yang x pernah modi langsung...hanya nak pakai untuk lebih respon lagi carb tu pada motor...saiz yg disyorkan agak2 berapa?!...mainjet 90 pilotjet 35 untuk lc135 v3 standard pekak?!...atau ada lain2 saiz yang disyorkan...lagi satu sekiranya dah pakai carb uma 28mm tu xpa ke biarkan lampu coolent dkt meter terus berkelip2 wayar TPS dah x sambung dah?!...sila reply...terima kasih...

    BalasPadam
  34. AKU PKAI LC 135 V1 FIRST EDITION. TOP SPEED 150 PKAI GPS 110 JE. SKRG MCM NK KUAR PENYAKIT DAH. BILE TOP SPEED KDG2 TIBA2 SEMPUT NAK MATI. AGAK2 YE PE MSLAH YE???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maybe kena setting balik carburator

      Padam
    2. tu tanda bearing rod dh kong bro baik rawat cepat sebelum melarat

      Padam
  35. Assalamualaikum saya pakai lc v3 ada modi sikit la cdi siam pastu ekzos cj ipoh saiz 28mm kalau saya nak pakai blok fz boleh x tanpa tukar kaburetor

    BalasPadam
  36. Sy pakai lc v1..... Tp bole lari 100 aje...... Tgh bwak 100 tetibe ex5 potong selamber aje.....huhu......apa masalah dia moto ni..... Fyi semua standart kedai lg.....tp masa br beli dlu thn 2009.. bawak bole laju 140

    BalasPadam
  37. Assalam. Saya pun baru dlm dunia ni. Pakai y15zr. Engine y15zr dgn lc lain sikit. Kena tgk dlm baru boleh tahu. Cuba try spec ni block 57mm, head std porting 19/22 sekali flow intake/exhaust pun porting kasi besar. Exhaust pakai 30mm. Lebih elok kalau tabung panjang untuk long sbb tknk sebu time rpm tinggi. Cam custom ikut spec valve, stroke, bore dll. Carb pakai 30mm. Gps boleh dpt 155kmh. Smpai 155 ke tk smpai bergantung pada pomen setting carb, degree camshaft dll. Sekian terima kasih. Salah silap betulkan saya

    BalasPadam
  38. salam . sy ad pakai y15zr standard mati(da usia 2 tahun pakai). prob ring piston(bunyi teruk macam loceng da). nak tanye pendapat. alang alang da rosak nk ganti block set.apa block/head size yang sesuai pakai daily speed btambah dan nak guna rim dan tayar besar. walau da betahun pakai lc dan skang y15zr sbb cantik depan mata. still newbie xde pengalaman. please admin and sapa sapa je . moto kne pakai pkjo nk kne bwat cepat cepat ni. tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam... actually saya pun tak reti Y15ZR. tapi jgn la tukar block... syg block std bagus lagi... member cakap prob FZ baru dgn Y15zr sme je... piston ring haus then kne beli piston ring baru brand jepun. sebab piston ring lama klu tak silap brand china je

      Padam

  39. ROYALQQ Jalan menuju KEMENANGAN!
    Become a Master with ROYALQQ.

    200% FAIR PLAY | 200% PLAYER vsPLAYER.
    -MINIMAL DEPOSIT RP. 15.000
    -BONUS TURN OVER 0.5% [SETIAP HARI!]
    -BONUS REFFERAL 20% [SEUMUR HIDUP!]

    Bagi anda yang masih belum pernah merasakan kemenangan / Withdraw
    Bergabunglah bersama kami, hanya di ROYALQQ.
    Bermainlah dan BUKTIKAN sendiri kelebihan dari ROYALQQ.
    Kami tidak memberikan JANJI tapi BUKTI.
    Menangkan JACKPOT ROYALQQ Sekarang juga....

    REGISTER FREE :
    Contact Us :
    Call : +855 8771 3624
    BBM : 2B68D666

    JOIN US NOW!

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum..nk tnye sye pkai lc v1 clucth std..skng sye pkai spocket 15 36 dpt 120 kmh bleh bgi cadangn tk klau nk tmbah top speed kene pkai spocket size brape ye? Klau pkai spocket 15 35 agak2 bleh tmbah top speed lgi ke tk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam... maaf tak boleh rsenye... berat brpe ye? klu berat bawah 60kg pakai sprocket 15-37

      Padam
  41. salam..mohon pencerahan sy user v3(4s) dh tukar blok spec63mm,carb tzm mikuni om,cdi merah jambu(thailand),cam brand ikk tinggi,sproket 36/15,ekzos ABM 28mm..topspeed jgn tya.haha.just nk thu size head apa yg pling sesuai ?skg head masi std klu ad rezeki nk try pkai superhead..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pkai head standard porting thn lme
      Kalau nk cube jgk
      Pkai head cms 19-22

      Padam
    2. terbaik rafi rafizad terima kasih ats penjelasan ny..

      Padam
  42. Saye pengguna yamaha lc 135 5s sudah upgrade power
    Block kozi 63mm
    Head standard korek
    Cam arata s4#9
    Carb nsr operat pkai nafas
    Cdi brt
    Cluth gn spring cluth da buat
    Spoket 15-36 ikot saiz badan
    Test gps 152kmh

    BalasPadam
  43. Bos sy pakao lc v2. Baru tukar cdi brt. Tp meter tengok lebih kurang je. Spoket berapa agak" nak bg lebih power ckit. Berat sy dlm 50+ kg

    BalasPadam
  44. Maaf baru balas komen2 lepas. Sebelum ini sibuk dengan study sbb final semester. Okey Guys.. Ride Save

    BalasPadam
  45. Spec 62 carb uma 28 mcm mn nk set mj n pj yg sesuai.. Penin pala wehh.. Klu ada pomen area tpg kmtg @ berdekatan kasi rekomen satt.

    BalasPadam
  46. Assalamualaikum bos , nak tumpang tanya . Berapa last saiz slip block untuk LC135 4s V3 sebelum lay crankcase ? Saya pakai block 65mm slip 67.5mm tak perlu lay crankcase dah muat masuk . Thanks .

    BalasPadam
  47. sy baru angkat LC V4...skrg sprocket standard 15 39..kalau sy nk lari lam 100 tapi nk enjin krg meraung n sesuai utk travel hiway hari2,sprocket saiz apa yg sesuai? 15-38??

    BalasPadam
  48. bro lc spec fz carb nsr mj pj brape ?

    BalasPadam
  49. aslamualaikum wbt tuan .. saya guna spec mcm tuan recomend kan
    1) Block 57mm
    2) Camshaft Y15ZR
    3) Carburetor 28mm NSR
    4) Street Performance Exhaust System
    5) Sprocket 15-37
    6) cdi brt dual band
    7) spring valve fz
    ...gear 1 2 3 mmg best . masuk gear 4 dapat pulas sikit trothel da semput xnak pergi .. carb saya set sendri tanpa pengalaman ..adakah masalah ini dri seting carb yg kurang memuaskan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Carb 28mm dh sedap dh tu... maybe setting je tak betul... (maaf saya tak reti setting jugak)

      Padam
  50. Assalamualaikum wat tuan... Sy nk tanya klau sy pkai block 63mm ikk main long distance ok x

    BalasPadam
  51. assalamualaikum saya lc 5 speed blok espada ceramic 65 carb timing kuning highcam cms head porting ekzos apido sporket 15 33 memang best highway boleh main ngn 2 stroke

    BalasPadam
  52. Minta bantuan saya pakai lc v2 5s meter mati 120 ade tmpt bole bikin tak cecah 150 160 pn da ok....n cost dia berapa ye...

    BalasPadam
  53. Assalamualaikum tuan, saya guna spec ini di lc135 v1. Boleh recommend sprocket size apa saya boleh pakai?
    Rextor.r cdi
    Uma 28mm carburetor
    Apido fz15 cam
    Fz15 block
    Uma hyperclutch
    Uma ignition coil
    Yoshimura exhaust

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try 14-33 rantai baru spoket std

      Padam
    2. Dan masa depan sye nk tuka forged piston dan port head sikit, berat badan 60kg

      Padam
  54. Bos, motor sya v5 msih std tak tkar apa² lagi.. nk mnta pndptan lah apa brg yg prlu sya tkar utk bgi motor rsa sdap bila jalan jauh.. kira mcm ada power lahh bila bawak tue.. bleh tak bgi pncerahan ??

    BalasPadam
  55. Bos sy nak tnya... Lc135 v3 block paling besar boleh pakai saiz berapa?? Tnpa perlu korek enjin... Just serlung masuk ja... 60 or 62 or 65mm??

    BalasPadam
  56. Spec fz

    Block fz
    Haed cms
    Cam g1
    Spring valve cms
    Hyper cluth uma
    Coil plug uma
    Bearing skf c4
    Rod sck
    Carb v1

    Ok tak saya nak buat spec ni..ke perlu ada apa2 sya tukar lg

    BalasPadam
  57. Assalam Intake pipe kene tukar 28mm jugak ke bossku kalau pakai carb uma 28mm.. tk..

    BalasPadam
  58. Bro sy nk tanye sy kai lc v2 block 62 highcam paip apido open tp carb std dan bal std bleh ke

    BalasPadam
  59. SETAKAT ni aku modified, yamaha Lc135 first model, tiada Y15 ataupun RS 150 yang berjaya memintasnya, kerana tayar Y15 dan RS150 sebelah belakang besar dan menjadikanya berat, so faktor tayar pun korang kena ambil kira. Untuk pengetahuan korang LC aku boleh cecah 200km ikut GPS, macam-macam dah buat dari block 62, cdi, termasuklah carburetor uma. tapi keburukkannya, motor ni kalau isi penuh, memang tak sampai 100km mileage. So, aku bawa pelan ke laju ke, ke tempat kerja, memang hari-hari isi minyak. dulu boleh cecah 200km lebih. Kalau nak modified fikir habis-habis. ada baiknya tukar motor terus, atau beli 2 jenis motor, satu bawa kerja, satu lagi untuk jejalan, minyak memang dah tak save, tapi motor memang powerr!

    BalasPadam
    Balasan
    1. baik beli moto besar jer, x barai ke moto bila buat kaw2

      Padam
  60. Salam boss. Nak minta pandangan. Berat saya lebih kurang 45kg and motor std lagi. Cadang nak tukar sprocket. Size sproket mana yang sesuai untuk saya guna 14/37 or 15/37. Motor hari hari jalan. Terima kasih.

    BalasPadam
  61. block fz masuk carb uma 24 lepas tak ?

    BalasPadam
  62. saya punya moto semua fully std lc135 v2...apa yg saya perlu buat untuk pecut at least 150km/h atau at least potong y15zr dan tolong nyatakan kos

    BalasPadam
  63. Motor lc 135,boleh masuk head y15zr standard ker..??

    BalasPadam
  64. Aku beruntung sebenarnya, adik ipar aku pomen moto modified, dia boleh buat lc v1 aku laju hanya dgn 57mm, siap ckp dia x lepaskan semua kuasa, dgn kata lain moto aku boleh pegi lg laju dgn block 57mm, tp sbb moto aku nie bnyak eksiden dulu, dia takut terbarai moto aku, lg satu aku nie mmg cam pelesit sikit bawa moto haha.

    Hari tu siap tnya lg, ada rasa nk pakai block 65mm x, huhu, mestilah nk, modal dah ada, cuma masa jer xder, yelah masing2 keje, aku keje ko cuti, ko cuti aku kerja,

    Tp y15 dgn rs 150 standard mmg senang2 dpt potong haha (yg dah modi tu jgn masuk).

    BalasPadam
  65. asalam bos...badget 2k...bole dpt spec 63 superhead tk?dan top speed bole dpt berapa....pastu ..block apa recommed and carb ap ?

    BalasPadam
  66. Head sck 20/23 y15 leh masuk dekat lc x?sama ke?

    BalasPadam
  67. Hi.. Saya pakai lc135 v2, dah dekat 8 tahun dah.. Sekarang nak dpt 100 pun susah.. Ingin nak modify. Minta bantuan apa yg kena tukar kalau nak dpt top speed 150. Budget saya dlm 2k.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bajet 2k tu sedap sgt boss.. lc saya tukar
      Block 57mm, carb uma 30mm, spring valve, cam esr1, head porting, cdi brt, paip redleo 28mm, spoket 15-37.. Alhamdulillah mmg sedap boss hahaha.. da bajet lebih lagi tukar head 19/22 trus rsa2 170 bleh dpt tu

      Padam
  68. As-salam semua.. LC V4 sy guna block ori FZ.. pakai piston semi dome.. ada masalah tak guna block diasil dgn piston ceramic tu?.. org ckp kene jaga pantang.. apa pantang larang dia tu agaknya?.. tq bossku²

    BalasPadam
  69. nak tnye lc135 stnd kilang ,pakai arm Y ,sprocket saiz kena tukar tak

    BalasPadam
  70. Sy tak reti pasal motor..cuma nak menimba ilmu drpd sahabat²..
    Barang ap yg recommended utk 57mm full spec utk long distance?
    Barang skrng guna Sprocket 15-34, block 57mm, head std, ekzos espada cuting std..

    BalasPadam
  71. bang klau nak up spec 57 biasa or dome head kene porting x

    BalasPadam

Catat Ulasan

Artikel Lain