Modenas Pulsar RS200 akhirnya menjadi pilihan

Assalamualaikum guys

Seperti mana entri blog saya yang lepas berkenaan 'Demak Skyline 200 pilihan hati' dan akhirnya saya membeli Modenas Pulsar RS200.... hahaha.. Maaflah... Sejak berita tentang kilang Demak Malaysia sudah bankrupt, saya terpaksa beralih cita rasa kerana akan datang sukar untuk mendapatkan sparepart Demak Skyline. Bye2 Skyline...


Modenas Pulsar RS200 akhirnya menjadi pilihan 


Akhirnya setelah membuat beberapa penelitian dan beberapa kali menjadi CCTV di kedai-kedai, saya membuat keputusan untuk membeli Modenas Pulsar RS200.

Secara umumnya saya melihat NS200 lebih berbaloi dari segi price per value (RM 9,800). Harganya sangat rendah dan berbaloi dengan spesifikasi yang diberi. Nak bandingkan dengan RS200 ini dengan harga yang agak tinggi (RM 11,050) anda hanya dapat Brek lebih besar dengan sistem ABS dan Design body yang ber-Fairing. Rasa macam kurang berbaloi.

Kuasa engine masih sama, performance masih sama sebenarnya NS200 lebih baik price per value berbanding RS200. Tetapi setelah melihat didepan mata..... hehehe... Saya pilih RS200 akhirnya...

Design depan dia macam BumbleBee... hehehe

Dengan Harga asas RM 11,050 otr anda dapat design Sportbike... Syok tuuu... Orang ramai yang kata, kenapa tak ambil Kawasaki 250 atau Yamaha R25 ke? Jawapan mudah ja.... BAJET bro.. kita mampu ini sahaja... huhuhu... 

Actually it's more than that.... Dengan harga serendah itu anda dapat Bybre Brek dengan system ABS, Projector Head Lamp dan kemasan carbon fibre pada panel meter motor ini... Cukup terbaik bagi saya... 

Design panel meter sangat cantik.

Saya tidak menafikan bahawa design Tail Lamp dia tak lawa... huhuhu... tetapi saya tak sanggup nak sunatkan dia. Bagi saya designer Bajaj mahu kelainan berbanding dengan Sportbike lain. Saya melihat kebanyakan owner RS200 sunatkan tail lamp dan gantikan dengan LED strip yang kecil.... Tak bagus juga untuk keselamatan kerana lampu terlalu kecil dan tidak terang... Andai akan datang ada product after market yang lebih baik, saya akan tukar juga... 




Bila kita pandang pada angle tertentu, RS200 nampak sangat bulky dan besar. Look so strong... tetapi pandangan dari depan, actually RS200 ini kecil sahaja. Saya memilih warna 'Graphite Black' kerana ia lebih kemas tanpa sebarang graphic sticker design. Just clean colour dan look so sporty.

Nampak slim je bila angle straight padangan hadapan.
Matlamat beli RS200 ialah untuk daily ride. Saya duduk di Puncak Alam dan kerja di area Kuala Lumpur. Jarak 50 km so perjalanan setiap hari ialah 100 km pergi dan balik kerja. So far Fuel consumption sangat memuaskan. Full tank boleh tahan hampir 5 hari pergi balik kerja. Secara konklusinya saya dapat sporty feeling Sportbike dengan penjimatan seperti Yamaha FZ150i. 

Modenas Pulsar RS200
Modenas Pulsar NS200
Modenas Dominar 400

Ulasan

Catat Ulasan

Artikel Lain