Tergempar : Nilai Bitcoin meningkat 46.6% berbanding ringgit Malaysia

Baru-baru ini nilai Bitcoin sudah mencapai 1 btc : RM 14 569.64 . Jika dibandingkan dengan bulan lepas (Julai 2017) nilainya 1 btc : RM 9 933.44 . Kenaikan sebanyak 46.6% nilai bitcoin berbanding ringgit malaysia dalam masa tidak sampai genap 1 bulan.




Gambar diatas menunjukkan perbezaan nilai berserta tarikhnya.

Apa itu Bitcoin?


Sila rujuk pada article saya yang lepas untuk lebih lanjut (Click disini)


Sebenarnya saya terasa sedikit rugi kerana tidak mengambil peluang untuk membeli Bitcoin ketika tarikh 12 Julai 2017. Pada nhari itu, saya memang sangat berminat terhadap currency Bitcoin tetapi saya masih tidak mengenalinya lebih lanjut serta tidak tahu dimana untuk membeli Bitcoin.

Jadi apakah strategi untuk melabur dalam Bitcoin ini? 


Ketika ini nilainya terlalu tinggi untuk memiliki 1 bitcoin. Nasihat saya untuk mennggu sebulan lagi untuk meneliti graph nilai currency. Jika terdapat penmurunan pada bulan September 2017, maka kita segeralah untuk memdapatkan Bitcoin.

Tetapi Jika hendak membeli Bitcoin sekarang juga pun tiada masalah kerana jika bulan depan ada penurunan nilai tetapi untuk jangka masa panjang nilainya akan terus meningkat.. mendadak.. 

Pada tahun ini sahaja nilainya meninggkat mendadak. Kita ambil nilai ketika Januari 2017 nilainya kurang daripada RM 5 000 dan meningkat pada bulan March 2017 tetapi menurun sedikit pada awal bulan April 2017 tetapi terus meningkat mendadak pada bulan Jun 2017 seterusnya turun kembali sedikit dan meningkat semula pada bulan Julai dan Ogos. 

Jika kita terbeli pada nilainya tinggi sekali pun, nilai akan datang melebihi nilai sebelumnya. Erti kata lain susah untuk rugi.

Saya nak beli tapi tidak tahu bagaimana dan dimana.

Sekian,
Jika anda tahu dimana tempat untuk membeli Bitcoin boleh share di komen bawah ini :)


*Sila click iklan di blog ini
Terima kasih atas sumbangan anda. Setiap klik anda menyumbang 10 sen kepada kami.

Ulasan

Artikel Lain