Kenapa Yamaha RX-Z masih mempunyai ramai peminat?

Assalamualaikum
Hari ini... Hm.. Petang tadi saya pegi pekan naik motor. Alhamdulillah hujan dah berhenti lama dan jalan pun dah agak kering. Saya pegi pekan sebab nak beli makanan.. Huhuhu.. Tak makan tengahari lagi oo.. Jam da pukul 4. Family semua tak ada kt rumah sebab balik kampung (Raya 4th). Saya je dok sorang kt rumah.

Dalam perjalanan saya terserempak dengan orang yang pakai Yamaha RXZ. So, saya follow la dye. Saya pakai Yamaha 135LC model first. Sebenarnya saya dari dulu tertanya-tanya.. ' Kenapalah ramai orang suka pakai RXZ? ' Hm... Design tak ada la smart sangat. Enjin 135cc je sama macam Yamaha 135LC... Well, follow punye follow titibe RXZ tu memecut laju. Hurm.. Saya da pulas abis dah tapi tak dapat kejar dan akhirnya saya terfikir tentang konklusinya. 'RXZ laju patutlah ramai peminat'

Harga RM 7,713 , Enjin 135cc 2 lejang, Fuel tank 13L dan laju mungkin adalah sebab utama penunggang-penunggang motor mahukan motor ini. Well, motor tak ada la mahal sangat  tetapi ternyata perestasinya mampu menandingi Yamaha FZ150i yang berharga RM 8,288. Kalau nak bandingkan dengan FZ150i, saya lagi suka design FZ tapi motor yamaha RXZ ney bagaikan 'Legend' sebab ia memang telah dikenali lama sejak zaman 80an lagi..
Hm.. Abah pernah pakai motor RXZ time belajar dulu~


Perbandingan enjin (Displacement dan Horsepower)
Yamaha 125ZR -                 124.3cc , 13 kW
Yamaha 135LC -                 134cc , 8.93kW
Yamaha 135LC ES -           134cc , 9.2 kW
Yamaha RXZ 135 -       133cc , 15 kW
Yamaha FZ150i -                149.8cc , 11.1 kW

Haaa.. anda lihat la sendiri. Patutlah ramai minat Yamaha RXZ dan Yamaha 125ZR. Enjin 2 lejang walaupun cc kecil tapi horsepower tinggi. Lagi satu... Enjin 2 lejang ney torque dye tinggi (daya kilasan tinggi). So, rider-rider motor ney memang dapat rasa lah sensasi kelajuannya sebab accelerationnya tinggi. Macam mana pula dengan topspeed? Hm... Motor saya (Yamaha 135LC) test guna GPS dapat 112 km/h.. So, berdasarkan pemerhatian saya tadi motor ney dalam 140++ km/j la.... Tentang meter motor? Hm.. semua tu tipu je. LC saya boleh cecah 170 km/j kt meter dan RXZ boleh cecah 190 km/j kt meter... tapi hakikatnya tak ada la laju mana..... Saya pernah drive Toyota Innova 140 km/j (135 km/j via GPS) dan boleh rasa la berbeza lajunya dengan naik motor yang 170 km/j. Naik motor ney rase laju sebab angin je pastu dengan accelerationnya... Nak tahu topspeed bley tengok dalam youtube... Tapi cari video yang compare meter dan GPS la.

Best memang best sebab acceleration (pecutan) tinggi tapi saya tak berapa gemar engin 2 lejang ney. Enjin 2 lejang kena pakai pelincir 2T. Minyak 2T cepat habis dan apabila pakai 2T yang murah, performance motor akan drop (motor jadi lembab). So, saya mencadangkan belilah motor berenjin 4 lejang. Lebih jimat kos minyak petrol dan pelincir. Takpe la tak laju pun, asal sampai destinasi yang dituju dengan selamat sudah memadai.







Ulasan

  1. Best blog ko ni, dik. Syabas!

    RXZ memang legend, tapi dah tua2 ni, saya bawak Suzuki Smash ajer. Dah 9 tahun pakai, sebab nak hantar anak pergi sekolah. Praktikal ada bakul!

    BalasPadam
  2. Saya juga tertanya- tanya kenapa RXZ masih boleh bertahan sampai ke hari ini sedangkan model yang seangkatan dengannya iaitu Honda Rider telah pupus.. masih ingat lagi kedua dua model tersebut mula diperkenalkan pada tahun 1987. Pada masa tu saya di tingkatan 3. Ramai guru- guru muda di sekokah saya pada masa itu memiliki model tersebut...pada masa itu saya sentiasa membuat perbandingan yang mana satu model yang terbaik. Ada sesiapa yang boleh berikan info ttg keseronokan menunggang RXZ. Bolah share pengalaman kerana saya bercadang nk membelinya utk simpanan saya sebelum penjualan model motor 2 lejang dilarang penjualan sepenuhnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mybe yg rmai trtnye np ramai yg msih gmarkan rxz..ad pro n contra..aq da pkai bnyak motor..4stroke n 2 stroke..skag pkai lc..tp aq nk cr blk rxz..ap prbezaan dy..mybe org kte leceh pkai 2T..tau knp aq nk cr rxz blk...klau stakat 2t ap la sgt klau nk dbndingkn kos top overhaul enjin 4stroke...2stroke xpkai valve,cam,timing chain n bnde2 yg pnuh kat head enjin 4 stroke..so aq xpyah nk pkr pasal valve bnyi cm lc aq skag nie..nk bakul..?? 125z kn ad..tp slera org brbaza..aq cme bg pndapat aq..

      Padam
    2. Semasa bru keluar honda rider..ayah sye pernah ckp tentangnye..dia pkai dlm tempoh 4 tahun dan menjualnya sebb sudah mempunyai keluarga..tpi walaupon sekarang umur nye suda 49 tahun..dia tetp minat akan motor..dan sekarang dia msih menjadi rider dengan membawa z800nyee..ke hulur ke hilir😉

      Padam
    3. Semasa bru keluar honda rider..ayah sye pernah ckp tentangnye..dia pkai dlm tempoh 4 tahun dan menjualnya sebb sudah mempunyai keluarga..tpi walaupon sekarang umur nye suda 49 tahun..dia tetp minat akan motor..dan sekarang dia msih menjadi rider dengan membawa z800nyee..ke hulur ke hilir😉

      Padam
    4. Rindu rxz.. hanya yg pernah menggunakannya sahaja yg memahami..dulu aku pernah pakai time belajar.. tapi tahun akhir time praktikal jual downgrade ke wave 125.. sebab masa tuh dana tak mencukupi.. nak tampung duit minyak yg naik.. 2t lagi.. huhu.. tapi sekarang siyes rindu beb..

      Padam
  3. itulah beza 2 stroke dgn 4 stroke :) kalau ikutkan spec , sepatutnya LC kehadapan , 2 stroke mmg pikap beb .

    BalasPadam
  4. As-salam
    Saya ada pengalaman menunggang moto RXZ ni selama 4 tahun sebelum menjualnya kerana dah jarang guna sebab dah pakai kereta dan berkeluarga. Memang syok RXZ ni kalau dibandingkan Perfomancenya dengan 4 stroke yang lebih kurang sama cc macam LC. Cuma kalau nak guna untuk jalan jauh kalau boleh bancuh sikit 2T dalam fuel tank untuk support pam 2T takut-takut problem pam 2T tu dan jem panas.Kalau nasib tak baik boleh jem rod dan kena overhaul. Motosikal 2 stroke 2T kena jaga betul-betul jangan ikut sedap rembat je tak ingat 2T dah kering plak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum

      Bro saya nak tanya sikit bacuh 2t dlm fuel tank banyak mana dan ap lagi perlu buat kalau nak jalan jauh emmm kalau boleh la share la sikit resepi rxz sbb saya baru je pakai nk buat motor pun tak tahu heheh

      Padam
    2. Kalau tak keberatan boleh tak nak no fone ataupun contact saya 0176319705 nama saya abey.umur 17.

      Padam
  5. 2 stroke memang best, Kaki FLYFLYFLY ramai pakai sekarang 2014, aku pon teringin jugak nak pakai. Tapi, masalahnyer 2T tuu aku taktau sangat nak isi banyak mana. Haishhh !!! Jeles pulak aku tengok member2 aku semua naek 125zr dengan rxz. Semua 2 stroke pulak tuu, biasa laa kan. Semua dah keja, semua duk berdikari , semua duk rumah yang berasingan dengan ibu bapa. Tapi aku masih belajar lagi. Tahun 2014 nie jaa tahun last aku menjejak kaki di sekolah. Lepas SPM, aku ingat nak cari rxz buat pakai p keja. Mana taw kan? Kot2 aku kena pindah ikot abg aku ker , kakak aku ke? Kena pulak cari keja tempat jauh .. fuhhh !!! Tapi, apa2 Hal .. Aku tetap minat RXZ nie ... Hehe .. :D

    BalasPadam
  6. Perghhh pakai rxz mmg best la...tapi tak ada sapa lagi nk jual rxz kat aku ........kalo pakai 125z enjin cpat panas laaaa..........insyaallahh tahun depan aq kuar yamaha rxz. Boley g fly ngan member....rxz ni kalau pakai mmg best berbanding 125z tapi rxz ni takde bakul tu je la kelemahan dia.....

    BalasPadam
  7. aku masih ingat time pulas throttle rxz ni.. semakin laju dan seakan tak akan habis throttle di pulas.. hihi.. cuma minyak kuat.

    BalasPadam
  8. dah dua bijik aku buat jadi moto scrembler....poweR beb

    BalasPadam
  9. Salam..sy peminat tegar rxz..nasihat terbaik,pkai dlu..bru abg2 semua merasa nikmatnye rxz ni...
    Sy dh 2 kali jual rxz,,tp tetap mencari lg selepas tu..alhmdulillah..skrg ni sy ade 3 biji rxz..bkn nk bangga,tp krna minat yg tk terhingga..zman skrg ni rxz bagaikn emas..org sggup hbiskn ribuan ringgit krna mahukn brg yg ori..nk2 sarung rim gto,ar125@80,kh100,set petak@ catalyzer,hlmet shoei jack,tyr,factory,arai..mau cinggey2 ptah leher tgk..hehe..lebih sudah..btw..umur sy 38,ank 5 bini 1..rxz ttap d hati..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahh,,bnyk btol brader pnyer rxz. xnk jual ke satu?

      Padam
  10. yamaha 125z trbaek..rengis je..haha..
    YAMAHA
    Y>yang
    A>aku
    M>mahu
    A>adalah
    H>hak
    A>aku!
    bagi yg bjiwa inginkn kelajuan..mcm aku~
    #tapi tu dulu mse bujang la..

    BalasPadam
  11. Dulu aku dah ada rxz bosch tapi aku jual sebab nak sambung belajar , time belaja tu dalam tahun 2011 tengok rxz catalyzer hrga mampu milik .nasib baik aku beli time tu sbb rindu , tapi tngok skrng harga catalyzer melambung harga boleh cecah belas2 ribu , member aku cita harga rxz naik stiap tahun . Xpasti la.

    BalasPadam
  12. Rxz still the best..dulu aku ada sebuah skrng dah xde jual dgn member.

    BalasPadam
  13. Nal 5543 kalau jumpa..... Mtr lejend tu...

    BalasPadam
  14. RXZ memang terbaik. Dah 20 tahun rxz aku masih menjalar dia atas jalan raya. Nak slow boleh..nak laju boleh..nak mencilok pun bole. Walaupun dah ada anak, aku tetap angkut anak2 aku guna moto tu..sorang kat tank sorang kat belakang..dah macam PATI pun ada hahahaha

    BalasPadam
  15. saya ade try convert enjin rxz jadinscrembler

    BalasPadam
  16. rxz moto sepanjang zaman..suke gak 125 tapi rxz katak ku lgi hensemm

    BalasPadam
  17. rxz ni mudah, x byk ragam..bawak macam hantu pon dia x mudah rosak nak dibanding dgn engine 4-stroke...rxz kawe tahun 1989 sampai skrg 2014 masih sihat

    BalasPadam
  18. Rxz mmg best bro, bkan ap , aq bru je pkai rxz ni bru thun lpas mmg syok ar .. Minyak pun jimat ,2t pun jimat berbanding 125z . Jgn xbeli bro , harga rxz nos skrg melambung 16 ribu xmcm thun lpas 9.5 ribu last mse rxz xde stock . Tp kelemahannya carb rxz ni mudah dicuri sbb dipasang di bhgian dlm yg boleh nmpk dn mudah org curi . Tu sbb kebanyakan org jual kawasaki rr sbb brg nya perghh jgn ckp ar , klau block jem xley rebore , nk tukar block hmpr 1 ribu oo . Rxz boleh rebore , klau jem pun bru 200- 500 klau termaksuk overhaul la . Pastu rr ni jual murah . Bg aq lahkan .. Rr ni utk org kaya je klau mcm kita ni baik jgn nnty menyesal .

    BalasPadam
  19. Dulu aku pakai RXZ , memang syokk habis. Sekarang aku pakai suzuki belang

    BalasPadam
  20. Dgr kisah rxz ni aku jadi bangga sbgi penunggang yamaha..sbb brand ni x luput di telan zaman..skg pakai yamaha xj6..memang akan aku simpan sampai ke tua lah walaupun nnt dh upgrade motor lain .yamaha the best!!

    BalasPadam
  21. yamaha2..dah lebih 10 thn aku pkai rxz dn skg aku pakai fz150i dah genap 3tahun gune motor ni..rase mcm nk tukar balik pakai rxz..rxz ttap trbaik..

    BalasPadam
  22. Kalo jumpa RXZ (WGE 4945) . Kirim salam lah ngan motor tu . Tu legend dari Ampang tu . Dulu kepunyaan aku. . Sekarang entah sapa yg guna motor tu ^_^

    BalasPadam
  23. Noob here. Mcm mne nk taw minyak tuti tu nk isi byk mne? Tq abam2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila lmpu oil yg merah kt meter tu dh menyala isi la smpai pnuh bro.bli yg 1 liter pnye.ad baki klau nk jln jauh letak dlm tank

      Padam
    2. Bro nak letak 2t dlm tank tu bnyak mana letak ikut suka ke??

      Padam
    3. Ikut banyak mana petrol dalam tank tu. Tapi sebelum nak campur 2T dalam tank tu pastikan fuel cock di kedudukan OFF terlebih dahulu sebab minyak 2T ni berat dan akan mendap ke bawah. Bukan apa takut2 mendap sampai turun ke takung kaburetor. Lepas dah campur dalam tank. Terus goncang2kan tank supaya campuran petrol dan 2T sekata. Nak senang kira nisbah satu tangki penuh campur la dengan 5 penutup botol 2T..try la dulu ok ke tak..jangan terlebih pulak takut semput sebab terlebih 2T..sebab masih guna pam 2T.. kalau tak guna langsung pam 2T kiraan nisbah dia lain plak...

      Padam
  24. pakai rxz ni awek ramai usha.. tu je nak komen.. hehe.. gurau2

    jom usha video best jika anda kaki rider https://www.facebook.com/video.php?v=1569705723245526

    BalasPadam
  25. abg2 otai skalian,bleh suggest x klu nk cari rxz scond, ap yg prlu dicek dlu sblom bli? tq otai2 sume

    BalasPadam
  26. Dulu masa bujang aku pakai rxz gak.pastu jual dek kerana teruja dgn 125z yg ade bakul.tp aku silap dan menyesal jual rxz.. Rxz lg best..skrg 125z pon dah jual dan pakai fz 150i. Ape pon yamaha the best.

    BalasPadam
  27. Abam2 otai rxz boleh.tak suggest macam mna nk.check motor tu dlm keadaan baik sebelum beli. Yang second hand. Hajatnya nk angkat sebijik

    BalasPadam
  28. Abam2 otai rxz boleh.tak suggest macam mna nk.check motor tu dlm keadaan baik sebelum beli. Yang second hand. Hajatnya nk angkat sebijik

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebelum beli cek geran, start moto dengar bunyi sumbang ke tak. cek body ada okay ke tak. tu jee...

      Padam
  29. Memang ramai yang minat,,, dari budak kolej, universiti..dak muda ..hingga ler abg polis..suka sangat rxz!! huuuu

    BalasPadam
  30. SENARAI MOTO AKU....

    2002-2005 = SUZUKI RGV 120
    2005-2009 = RXZ 135
    2009-2013 = DEMAK 110 (cutting mcm LC)
    2013-2015 = YAMAHA 115 LAGENDA
    2015- KINI = Y125ZR (kembali ke 2 stroke)

    by the way Yamaha memang the best...

    BalasPadam
  31. saya ni skrng bawa ss110 tapi minat jugak rxz,full speed 160km/h (ikut meter motor lah,x tahu betul x) 2t motor aku pun makan banyak dengan asap dia tapi motor aku ni memang x lah nak kejar rxz......

    BalasPadam
  32. Tahun 1993 ke tahun 2000 boleh kata semua motor yg parking ialah RXZ... sekadar tiga empat biji je motor kapcai yg parking... bererti hampir semua org pakai RXZ...
    Lagi satu kenangan bujang dan tunggang lama2 atas motor RXZ itu yg jadikan ia lajend... zaman motor Vespa yg otai2 dulu minat, ramai peminatnya yg tiada lagi pergi selamanya... jadi RXZ inilah pengantinya..

    BalasPadam
  33. Aku pernah guna rxz dari tahun 2004 hingga tahun 2006 skg aku dah umor 29..pernah buat kaw kaw sampai kelajuan 260km hehehe..jangan jeles..lepas berlumba kawan accident masuk longkang accident dgn rxz nye la dan motor rxz aku drop selepas 5 round berlumba bila bawa laju naik 120km je..berkemungkinan bearing racing dah lama guna..hehehe..bunyi toyol..penah guna 125z tp rxz tetap the best..rxz aku kena curi pada tahun 2006 selepas tu dah x guna rxz..

    BalasPadam
  34. Aku pernah guna rxz dari tahun 2004 hingga tahun 2006 skg aku dah umor 29..pernah buat kaw kaw sampai kelajuan 260km hehehe..jangan jeles..lepas berlumba kawan accident masuk longkang accident dgn rxz nye la dan motor rxz aku drop selepas 5 round berlumba bila bawa laju naik 120km je..berkemungkinan bearing racing dah lama guna..hehehe..bunyi toyol..penah guna 125z tp rxz tetap the best..rxz aku kena curi pada tahun 2006 selepas tu dah x guna rxz..

    BalasPadam
  35. Aku pernah guna rxz dari tahun 2004 hingga tahun 2006 skg aku dah umor 29..pernah buat kaw kaw sampai kelajuan 260km hehehe..jangan jeles..lepas berlumba kawan accident masuk longkang accident dgn rxz nye la dan motor rxz aku drop selepas 5 round berlumba bila bawa laju naik 120km je..berkemungkinan bearing racing dah lama guna..hehehe..bunyi toyol..penah guna 125z tp rxz tetap the best..rxz aku kena curi pada tahun 2006 selepas tu dah x guna rxz..

    BalasPadam
  36. Rxz...hurm nk komen lebih takot plak dikatakan poyo..2015..tp makhluk ni makin berbisa..ni barang lajen..sape penah pakai dia tau la..baru2 nk pakai..lama2 pn dia akan tau jgk..

    BalasPadam
  37. RXZ.. the legend.. masih lg simpan buat tukun. dah 13 thn ,pakai sampai dah uzur.. patut Yamaha kena kekalkan production.. Bagi sya pikap syok 125Z, tapi crusing long distance steady lagi RXZ.. nak 2 pakai ejos std.

    BalasPadam
  38. Two stroke never die.... aku pakai rxz since 1990 ,memang legend... masa tu engin aku jenis y1, cuma ku naik kan jet paling atas utk pickup cepat dah cukup buat ku, lepas 3 thn pakai ku trade in ke ninja 150 time tu cause nak water cool good utk long distance and hav power valve .... cerita ni belum habis ... lepas 4 thn pakai ku trade in lagi ngan kawasaki kmx 125 juga 2 stroke, scrambler ada power valve water cool.... lepas 2 thn pakai ku tukar lagi ke kawasaki kr1s 250 juga 2 stroke sampai karang tapi ku guna utk weel end ja cause aku beli y125zr utk turun keja.... so u see for me 2 stroke runs in my blood, in respect of 4 stroker....

    BalasPadam
  39. Two stroke never die.... aku pakai rxz since 1990 ,memang legend... masa tu engin aku jenis y1, cuma ku naik kan jet paling atas utk pickup cepat dah cukup buat ku, lepas 3 thn pakai ku trade in ke ninja 150 time tu cause nak water cool good utk long distance and hav power valve .... cerita ni belum habis ... lepas 4 thn pakai ku trade in lagi ngan kawasaki kmx 125 juga 2 stroke, scrambler ada power valve water cool.... lepas 2 thn pakai ku tukar lagi ke kawasaki kr1s 250 juga 2 stroke sampai karang tapi ku guna utk weel end ja cause aku beli y125zr utk turun keja.... so u see for me 2 stroke runs in my blood, in respect of 4 stroker....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rxz adalah lambang zaman kegemilangan kami...rxz still the boss and dihormati dan disanjungi

      Padam
  40. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  41. Ayah aku pakai moto tu best dari 1997 sampai 2015. Untungla abg tu. Standard pulak dgn banyak barang ori. Haishh!

    BalasPadam
  42. Tumpang tanya kalau piston rxk 25 , rxz brapa?

    BalasPadam
  43. Tumpang tanya kalau piston rxk 25 , rxz brapa?

    BalasPadam
  44. rxz ttap d hati.aku guna rxz tahun 1993 yamaha ttap d dpan hehehe tu jak nak komen

    BalasPadam
  45. Wow bnyak komen ... hehehe .. just nk ckp yg aq ni peminat tegar RXZ sbb apew .. sbb rxz is the best motor ever and no motocycle can beat with RXZ ... sbnrnye pnglmn aq lh kn .. aq tumpang moto kwn dri jb ke perak tp semput sbb setting jb and utara lain .. so membe utara kasi satu secret recepi supaya long distance xjem .. hehehe so apew lagi membe aq full throttle beb start perak smpai jb .. alhamdulillah moto xapew-apew org pn selamat ... hehehe just no share tu jew ... apew2 pown RXZ king highway and semakin di depan ....

    BalasPadam
  46. Pick-up, top speed, maintenance, upgrades, sound and design..RXZ and 125z both the best..-Julian

    BalasPadam
  47. Start pakai rxz tahun 1998, then tahun 2000 merantau kat KL aku bawa rxz tue sekali. Banyak kenangan ngan rxz aku tue antaranya bawa aweks2 kat KL masa zaman bercinta, ronda2 KL time malam, berembat ngan kawan2 kat highway dll. Lastly tahun 2004 aku jual rxz tue sbb dah pakai kereta. Skrg nie tahun 2016 tiba2 nak pakai rxz balik, sbb siapa yg dah pakai rxz jer tahu feel dia mcm mn hehe...

    BalasPadam
  48. Start pakai rxz tahun 1998, then tahun 2000 merantau kat KL aku bawa rxz tue sekali. Banyak kenangan ngan rxz aku tue antaranya bawa aweks2 kat KL masa zaman bercinta, ronda2 KL time malam, berembat ngan kawan2 kat highway dll. Lastly tahun 2004 aku jual rxz tue sbb dah pakai kereta. Skrg nie tahun 2016 tiba2 nak pakai rxz balik, sbb siapa yg dah pakai rxz jer tahu feel dia mcm mn hehe...

    BalasPadam
  49. Sy pakai z250. Rxz modi boleh saing2 z250 2 piston. Laju gak .

    BalasPadam
  50. Aku dulu pkai rxz- ver.2..moto cari mkan..PBQ 471...sesapa jumpa smpaikan salam dari aku...bukit mertajam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini Zaki ker. Polytech Ungku Omar Ipoh. Duduk Sari 26 Tmn Cempaka. Kalau contact aku....

      Padam
  51. Dulu bapak aku belikan aku RxZ cash rm2.500.. masa tu rxz baru2 keluar.. aku pakai setahun jual beli suzuki penter 150.. pakai penter baru aku tau bezanya..bosan.. terus jual beli rxz lagi tapi scondhand..hutang.. byk rosak byk modal keluar.. skrg rxz ni dah ok.. dah habis byr.. masih pakai buat pi kerja..nk bwk kereta tk larat.. minyak naik.. lagi nk hadap jem pergi balik.. rxz mmg best.. rasa menyesal pon ada jual rxz pertama beli tu.. tah mana laa rxz JBM 2824.. aku rindu padamu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha... sama la bro gua pakai RXZ 5 speed coverset mili buat gi keje hari2... minyak+2T nye kos lagi rendah dari bawak kete hari2... setting top speed jela layan hiway...hu hooo...

      Padam
  52. moto hot selamanya..jaga leklok..

    BalasPadam
  53. aku pun rindu juga dengan rxz ku, pakai masa di ikm pj tahun 1986 -90 lepas tu jual plat ABD7966. Motor terbaik...

    BalasPadam
  54. Trbaik,walaupun komen ni dah bertahun2,aku tetap baca sbb nak tgk komen pencinta RXZ.RXZ mmg LAGEND

    BalasPadam
  55. Siapa ada guna RXZ NAL 2949/NAB 7531 terbaik bg aku,sbb tu moto aku. Dua2 guna block Y1,kaburator ori KEIHIN. Klu siapa pakai street road boleh jejak 220km. Bikin tak byk tapi power.Mmg terbaik. Tapi akhir kalah dgn motor aku juga,GIPANG 100 aku lagi menggila.

    BalasPadam
  56. RXZ still the boss.. dah 2 biji aku pakai.. mmg terbaik.. skang umur dah 42 masih lg lock throttle di highway..

    BalasPadam
  57. Aku ada juga kawan yg AJK test RXZ dengan LC 135 dia...aku pun ada LC tp LC dia laju first model ..top speed 170 ikut meter Lah
    Sedangkan LC aku yg pakai blok FZ pun baru dapat 135.ikut meter
    RXZ aku standard ja dulu ya boleh 190 lebih tp sekarang dah buat standard balik dapat ,170 ja..ada sekali aku naik z pergi kerja dia naik LC dia hari hari,a
    Saja aku ikut angin dia dekat belakang meter aku 130 lebih..sampai di lampu tanya dia dia kata meter dia 160 ...dalam hati biar betul ..aku cakap dekat dia jom test meter..aku roket dia fly...meter aku 130 8 aku rasa sbb tk sampai 140 ..meter dia 170 ..oleh beza betul

    BalasPadam
  58. Rxz still the bos..2023 steadyy

    BalasPadam

Catat Ulasan

Artikel Lain