Pengalaman mencandat sotong

Assalamualaikum...

Disini cuma nak cerita sikit je.
Cuti-cuti Malaysia di Terengganu... Wah.. (bila la aku nak pegi oversea~)
Haha.. Apa-apa pun aku dapat pengalaman baru. Yes, pengalaman mencandat sotong... haha.. best sebab jadi manusia first yang berjaya dapat sotong kt atas boat tu... tpi malangnya satu tu jela hasilnya sebab aku da mabuk laut lepas tu.. haha~

Atas boat.. peace

Aku berjaya survive 4 jam je dalam boat nelayan tu.. pastu.. haha.. tergolek, terkulai layu.. haha.. xmampu dah.. tpi memang ada kesilapan sebelum naik boat tu.. aku patut makan dulu sebab aku sangat lapar atas boat tu.. Apabila lapar, perut akan masuk angin.. ditambah dengan ombak yang kuat memang mabuk la aku~










Jernih sotongnya... Indah ciptaan Allah ney ;D


Yeay... haha.. photo sebelah ney la champion aku.. haha.. first sotong naik boat aku.. saiz kecik je.. ade la panjang 3/4 lengan tangan aq... Masa mencandat dari petang pukul 6 sampai pukul 6 pagi esok.. haha.. tapi boat kami balik awal (pukul 12 tengah malam).. semua da terkulai layu da.. sampai je kat jeti... Fuh, semua segar bugar.. lepas tu singgah restaurant dan makan malam... Nasi putih berlaukan sotong yang masih segar... Fuh.. sedap, manis, best, awsome~








Pada malam esoknya ada jamuan BBQ.. haha.. sempat la bergambar dengan champion (terpanjang).. Pajang lengan tangan aku tu~ teringat lagi ade kawan abah aku tanya.. " Best? Nak pergi lagi tak? "... haha.. Aku mampu gelak je sambil geleng kepala... Serik kowt... haha.. baring je atas boat tu...

Ulasan

Catat Ulasan

Artikel Lain