Pengalaman Dealer Onexox episode 2 : Minat nak jadi SubDealer?

Alhamdulillah.. Perjumpaan dengan makcik semalam yang berminat nak jadi Sub-Dealer Onexox.. 
,
Cerita punya cerita tentang Onexox dan kelebihannya. Bertambah lagi minat dia.Walaupun tak reti sangat dengan benda-benda it ini tapi inshaAllah dia masih mahu belajar.
,
Walaupun dah berusia, jiwa nak menuntut ilmu masih berkobar-kobar. Selalu dia ambil kursus kemahiran seperti pembenihan pokok, masakkan dan lain-lain. Mungkin dulu semasa usia mudanya, dia tidak berpeluang untuk menuntut ilmu seperti kita hari ini.
,
Dia full time kerja menjahit tempahan baju. Part time jual product Durian Belanda. Dan inshaAllah lepas ney part time sub-dealer Onexox..
,
Malu lah kalau kita ney anak muda masih bermalasan nak berusaha sedangkan ade makcik-makcik masih lagi semangat dalam hal2 business ney. Anak-anak dah besar dah mampu menyara ibu bapa mereka tapi mereka masih lagi mencari ilmu dan berniaga.
,
Sembang punya panjang, saya pun berkata "Saya kalau boleh nak berdikari dengan usaha sendiri dgn kewangan sendiri, nak bantu mak abah dan adik2 yg masih sekolah. Itu pun cukup lah sebab itu saya usaha sekuat ini."
,
"Akan datang saya pun tak tahu sama ada lepas grad nanti terus dapat kerja ataupun tidak. Sebab itu saya target nak niaga. Nak berniaga ini tak semudah 1 2 3. Kita nak create figure dan market place baru orang trusted nak berurusan dengan kita."
,
"Sebab itu saya mulakan pada masa ini. InshaAllah lagi 2 tahun, perniagaan saya akan berkembang maju. Banding dengan org lain yang baru nak mula, saya dh boleh buat bengkel ilmu business nanti "
,
Terima kasih bro Faizs Zaki dan juga AD Rosli Abglong yg banyak bagi ilmu perniagaan ini.. terima kasih banyak.. colonthree emoticon
,
InshaAllah
,
‪#‎ZeckOnexox‬ ‪#‎ZecksStudioEnt‬ ‪#‎Demi15K‬


Ulasan

Artikel Lain