Modification My Yamaha 135LC v1 episode 4

Assalamualaikum
Sebelum beralih sibuk dengan kerja-kerja design (Architecture), saya nak update serba sedikit tentang modifikasi motor saya setakat cuti sem ney.

Modifikasi kali ini lebih kepada make-up dan touch-up ja. hehehe.. Nak jugak motor jadi lawa disamping berkelajuan tinggi.

 Disebabkan Semester kali ini saya tak dapat kolej kediaman dan terpaksa menyewa rumah, saya mencari alternatif untuk tingkatkan security motor saya ney.. Harap perkara buruk seperti kecurian tidak berlaku..




Saya pun belilah alarm security untuk motor saya ney. RM 90 siap pasang... Hahaha.. yang menariknya time saya post kat group 135LC Club, depa terkejut dengan harga sebegitu rendah. Syukur kt kedai ney murah (Kedai Acin Motor) Area Pekan Sekinchan, Selangor.. Boleh la singgah kalau berkenan. Saya modi semua kt kedai ney.. Barang harga murah, pastu upah pasang pun tak mahal.

Ini la isi dalam kotak alarm security tu. Pada remote tu ada button 'Lock','Unlock','Start', dan 'Emergency' (kowt la.. bgi nama sendiri).. Cara nak pasang saya memang tak tahu. Hehe.. Kedai pasang la.. Quality setakat ney okey. Kalau ada gegaran pada motor ketika 'Lock', alarm akan berbunyi.. Hahaha.. Bingit telinga sebab kadang-kadang lupa nak unlock dulu. Button Start tu membolehkan start engine tanpa kunci selepas unlock ditekan. Mula-mula tahu benda ney, terasa canggih... Hahaha.. Tak tahu ada juga sistem ini untuk motor yang sekecil ini.

Yang ini pula, Bypass Coolant. Dia sambung pada lubang minyak pelincir (minyak hitam). Functionnya menggeluarkan haba panas engine dengan cara menggeluarkan udara pada melalui lubang tu.. Bila engine sudah dihidupkan, ada undara akan keluar daripada hujung tiup purple tu.

Yang ini adalah pemasangan accessory pada mudguard. Side mudguard Honda Wave Dash.. Pemasangannya kenetebuk lubang skru pada mudguard LC tu dan diskrukan bersama side mudguard Wave Dash tu.. Hahaha.. bila balik rumah, adik puji. Dia kata macam transformers plak.. hahaha.. Ada-ada ja adik aku ney. :)

Seterusnya saya add-on sticker (stripe) motor saya.. Huhuhu.. Design lama macam tak menjadi. jadi saya belilah sticker Yamaha 135LC Extreme Spirit v1 yang blue fire tu.. hehehe dan ini lah hasilnya :)






Tidak dilupakan pasang bendera Malaysia dan Selangor sempena Kemerdekaan ke-57
Bergambar bersama Motoguzzi Nevada 750 (hanya satu di Malaysia) dan Kawasaki Versys 650 (merah)

Yamaha 135LC GP edition v1 vs v2

Ulasan

  1. Bypass tu buat bpe ea
    Agak tebok lubang engine ann
    Then tube tu sambung dari mane ke mane 😅

    BalasPadam
    Balasan
    1. bypass tu untuk keluarkan angin panas dri engine.. dia sambung kt lubang isi minyak hitam tu.. dia xde sambung.. just terus keluar.. tapi ade gak yg sambung kt satu tabung bentuk mcm exhaust.. tpi aq beli yg trus keluar je.. stkt aq gne xde effect yg merosakkan engine..

      Padam
    2. minyak hitam tak spill out??

      Padam
  2. Kes kecurian motor lc ni kat area uitm palam bnyk x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sorry yang ney org palam kene jawap.. aq student uitmsi

      Padam
  3. Mudguard wave dash tu memang ori colour macam tu ke ataupon cat sendirisendiri bos?

    BalasPadam
  4. Mud guard tu..cuma tambah slide wave dash? Atau pakai wave dash punya mudguard??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.. maaf lambat reply sebab pegi belajar pondok.. Hurm... dia bukan mudguard dash tpi accessory tambahan yang akan screw kt sisi mudguard Lc..

      Padam
    2. Terima kasih info..cantik juga kan..tergoda tengok

      Padam
    3. Terima kasih info..cantik juga kan..tergoda tengok

      Padam
    4. Mudguard LC version brape tu oo?

      Padam
  5. Mud guard tu..cuma tambah slide wave dash? Atau pakai wave dash punya mudguard??

    BalasPadam
  6. Mud guard tu na pakai satu skru jew ke atau macamne..
    Sbb kalau satu skrew kat tepi sisi tu mesti ade jatuh atau goyang

    BalasPadam
  7. Bypass coolent tu beli bape bro?

    BalasPadam
  8. Bypass coolent tu beli bape bro?

    BalasPadam
  9. boss pm number fon , nk tnya psl pemasangan mudguard depan tu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Artikel Lain