Kem Motivasi Study Smart bersama Alumni SK. Pasir Panjang

Assalamualaikum

Maaflah sebab buat post ney lambat sikit. Ada masalah peribadi sikit.. hehe~

Pada hari Ahad bertarikh 19 Mei 2013 yang lalu, Kami Alumni SK. Pasir Panjang yang diberi nama 'Legacy' telah mengadakan Kem Motivasi Bersama Alumni di SK. Pasir Panjang. Alhamdulillah program dijalankan dengan jayanya.

Sebelum itu saya nak cerita tentang sedikit tentang persiapan program ini. Program ini telah diutarakan oleh cikgu SK. Pasir Panjang sendiri iaitu Cikgu Muhammad Fauzi Bin Samad di SMK Sg. Besar. Masa itu ada pertandingan Konvension Doktor Muda dan adik saya memasuki pertandingan sketsa dan Alhamdulillah mendapat tempat pertama dalam pertandingan tersebut. Idea yang dicadangkan oleh Cikgu Fauzi agak berat untuk dilaksanankan pada awalnya. Apabila saya post di Facebook tentang program ini, alhamdulillah ramai yang memberi respon yang baik terutamanya Farah Syazwani.

Perjumpaan pertama
Perjumpaan yang pertama telah dihadiri oleh saya, Fath Ali, Farah Syazwani, Nabihah dan Maslina di Restaurant Aa'l D'tona. Disebabkan saya adalah pengarah projek ini, saya melantik mereka yang hadir ini sebagai AJK tertinggi.
Disamping kami ingin memberi motivasi dan semangat kepada adik-adik yang akan menduduki peperiksaan UPSR, kami juga dapat belajar menggurus sesuatu program dengan baik. Banyak pengalaman susah dan senang kami hadapi dan alhamdulillah kami dapat melaluinya dengan hati yang tenang dan tabah.





Seterusnya saya nak tunjuk gambar je. hehe.. tak larat nak tulis banyak-banyak....
Persiapan Program..

Perjumpaan kali kedua

Perjumpaan kali ketiga

Perjumpaan tah kali keberapa tah... haha..

Me with Laptop.. Siapkan Slide Show dan Handout.

Me drive Toyota Rush with Farah and Nabihah.

Tempah Banner Program

Myvi yang banyak berjasa (Mak Bieha punye)... haha~

Bieha drive Toyota Rush.... Yeay ;D
Kem Motivasi dijalankan..

Senamrobik

Alumni lelaki

Alumni perempuan

Saya bagi ceramah motivasi study smart... yeah ;D

Pelajar tahun 6 SK. Pasir Panjang

Syahrin Nadzif bagi ceramah

Latihan Dalam Kumpulan (LDK)

Explorace

Explorace

Explorace
We're Legacy SK. Pasir Panjang

Saya nak terima kasih kepada pihak yang banyak membantu saya dalam menjayakan program ini terutamanya Nur Nabihah, Farah Syazwani, Fath Ali, Maslina dan juga rakan-rakan seperjuangan saya yang lain. Tidak dilupakan juga ibu bapa saya dan ibu bapa sahabat-sahabat saya yang telah memberi kerjasama dalam bentuk kepercayaan, pengangkutan dan wang ringgit. Dan juga terima kasih kepada pihak sekolah terutamanya Cikgu Fauzi yang telah menyumbangkan idea dan banyak membantu dalam menjayakan program ini. Tanpa mereka semua saya takkan berjaya sampai ke tahap ini.

Akhir sekali, saya nak bagi penghargaan kepada diri sendiri. Hahaha.. Okey~ diri sendiri juga perlu dihargai. Tahniah kerana dapat menjadi pengarah projek yang baik (baik la sangat~) dalam menjayakan program ini dan dapat menjadi penceramah utama walaupun ianya tidak dirancang pada awalnya.. haha~ ;D

Saya juga nak share power point yang saya buat (click untuk download) :

1) Power Point Study Smart

2) Handout Power Point Study Smart

kepada sesiapa yang download hasil kerja yang saya buat, saya minta untuk melampirkan nama saya sebagai bahan rujukan anda. (promote-kan saya)
Nama : Mohamad Zakwan
No. tel : 017-2877221


Ulasan

Catat Ulasan

Artikel Lain