Alhamdulillah... Ini Rezekiku (SPM)

Assalamualaikum
Walaupun tak dapat straight A tapi saya dah bertekad nak postkan juga result SPM saya ney... Alhamdulillah la dapat 7 A, 3B+


Yang tak dapat A ialah Physics, Chemist dan Bahasa Melayu... Err... Serious terkejut titibe BM tak dapat A. Selama ini ok je... Hurm... Benda dah jadi. Dah tertulis dah kt slip tu, nak buat cmner kn...? Klu nak recheck pon ambil masa 3 bulan.. Mungkin lagi 3 bulan saya dah masuk Universiti agaknya, lepas tu SPM dah tak berguna pun...

Hadiah buat Abah
Not bad la walaupun saya tak dapat Straight A tetapi a least saya bagi A+ dalam Additional Mathematics. Haha~ Subject killer tu dan Saya dapat A+....

Minimum requirement for Bachelor Science of Architecture
Ir. Mohd Faisal Bin Abd Kahar kata " Aritu Naib Canselor UiTM bagi tahu kat tv... Course Architecture at least 7 A "... Wah...Ok, Saya masih ada peluang  ;D

Selepas ini..?
Lepas ini saya target 1st of course la Bachelor Science of Architecture.... 2nd buat Foundation antara Architecture atau Engineering.... Last skali buat Diploma Mechanical Engineering... Walau ape2 yang berlaku saya takkan pilih matrik... (pray for me ;D)

Akhir sekali... Saya amat bersyukur. Inilah rezeki kurniaan Allah... Yang paling penting yang kemenjadian diakhirnya... Saya harap saya dapat mencapai cita-cita yang diimpikan (Architect @ Engineer)...

Ulasan

  1. tahniah laa zakwan.. kita mgharap sesuatu yg lebih baik dripada apa kita inginkan, tetapi ingatlah bahawa Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita.. truskan perjuangan anda. hidup anda bukan berhenti takat spm saje. ingat akhirat pun ada juga. smoga mnjadi arkitek yg berjaya :)

    BalasPadam
  2. tahniah. tapi kenape ye tak nak ambik matrik?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Artikel Lain